Aranżacja małego biura

Aranżacja małego biura to nie lada wyzwanie dla każdego projektanta wnętrz oraz właściciela firmy. W przypadku dużych powierzchni biurowych możemy skorzystać z wielu gotowych rozwiązań meblowych. Stawiając na meble wykonywane na wymiar, mamy możliwość dowolnej konfiguracji oraz nie musimy martwić się miejscem. W dużych lokalach biurowych możemy postawić na pierwszym miejscu wygląd – ograniczenia lokalowe nie są aż tak dużym problemem i nie muszą być wyznacznikiem aranżacji całego biura.

Inaczej wygląda to w małych lokalach biurowych, których łączna powierzchnia nie przekracza 100 m2. Nierzadko cała infrastruktura biura musi zmieścić się na kilkudziesięciu metrach kwadratowych. Jak w takim wypadku urządzić lokal biurowy? Czy oznacza to, że musimy zrezygnować z ciekawego wyglądu mebli w naszym biurze?

Oczywiście, że NIE. Wystarczy mądrze zaprojektować meble biurowe, które będą łączyły ze sobą ciekawe walory estetyczne z ich ergonomią wykonania. Jest ona szczególnie ważna w małych lokalach biurowych, gdzie każdy m2 biura jest ważny.

Poniżej kilka rozwiązań, które prezentują meble biurowe w małych lokalach firmowych.

Pierwszy przykład to minimalistyczna aranżacja małego pokoju biurowego. Jest to doskonały przykład jak można zaaranżować niewielkie pomieszczenie firmowe (kilkanaście m2) dla biura rachunkowego, pośrednika ubezpieczeń czy doradcy finansowego. Tego rodzaju branże, nie wymagają szczególnie rozbudowanych rozwiązań meblowych. Podstawą jest wygodne biurko i dwa siedziska. Warto uzupełnić lokal biurowy o gustowne dodatki – np: o szafkę na dokumenty, która wykonana jest z forniru na wysoki połysk.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Następny przykład to klasyka kolorów w ciekawej odsłonie. Kolorem bazowym całej aranżacji jest ciemny brąz. Wystrój lokalu biurowego można zaliczyć do minimalistycznych. Natomiast warto zwrócić uwagę na szafę wnękową, która została sprytnie ukryta w ścianie. Przedłużenie biurka w kształt litery T umożliwia rozmowę z kilkoma osobami naraz. Dzięki temu to samo miejsce może zostać wykorzystane do mini narad z pracownikami oraz przyjmowania klientów firmy.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Poniższe zdjęcie przedstawia obszerną szafę wnękową, która jest integralną częścią pomieszczenia. Zastosowanie tego rodzaju rozwiązania zapewnia znaczną przestrzeń na dokumenty firmowe i inne przybory, które niezbędne są w biurze. Dodanie delikatnego motywu roślinnego w postaci drzewka, to doskonały pomysł. Roślinny odpowiednio wkomponowane zawsze są dobrze widziane w lokalach firmowych.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Poniższa propozycja to ciekawa alternatywa dla trochę większych pomieszczeń biurowych. Aranżacja wnętrza została oparta o ponadczasowy kolor biały, który został przełamany czarnymi meblami: biurko, krzesła biurowe, stolik oraz fotele.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Analizując poniższe i powyższe zdjęcia mamy wrażenie, że znajdujemy się w pomieszczeniach prestiżowej firmy. Taka aranżacja idealnie sprawdzi się firmie, która zajmuje się usługami finansowymi lub obrotem nieruchomości. Dlaczego? Jeśli oferujemy usługi lub dobra materialne o znacznej wartości, należy pokazać klientom odpowiedni standard. Klienci powinni czuć się wyjątkowo i  widzieć przepych. Dzięki tym zabiegom są bardziej podatki na wydanie własnych pieniędzy. Idealnie pasuje tu zasada socjologiczna: „umiesz zadbać o siebie, jest duże prawdopodobieństwo iż zadbasz o mnie lub moje pieniądze”.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

W małym biurze jeszcze istotniejszą kwestią jest dobór odpowiednich szaf i szafeczek na dokumenty i wszelkiego rodzaju przybory biurowe. Dlatego warto połączyć walory estetyczne z funkcjonalnością. Można postawić na elementy szklane, które nadają znacznych walorów estetycznych. Przykład takiego rozwiązania poniżej.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Wybierając dostępne rozwiązania na rynku, warto zadbać o ich funkcjonalność. Obecnie w przypadku mebli wykonywanych na wymiar mamy szeroki wachlarz udogodnień. Specjalne wkładki do szuflad to już pewien standard – przynajmniej w przypadku renomowanych firm. Umożliwiają one łatwą segregację przyborów biurowych.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Zastosowanie kluczyka do zabezpieczenia dokumentów to już obecnie standard. Zwłaszcza, iż coraz mocniej akcentowana jest ochrona danych osobowych w firmach.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Małe gabinety do spotkań z klientami i prezentacji oferty firmy nie muszą ograniczać się do standardowych rozwiązań. Na około 10 metrach kwadratowych można zaaranżować bardzo ciekawe miejsca spotkań. Przykłady poniżej.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

A poniżej druga propozycja – musicie przyznać, iż naprawdę bardzo ciekawa. Nakłady inwestycyjne na taki pokój spotkań nie są duże – a na pewno zrobi znaczne wrażenie na kontrahentach – szczególnie w mniejszej firmie, w której nikt nie spodziewa się tak wyszukanych rozwiązań.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Na koniec zostawiliśmy to co najlepsze dla każdego pracownika – aneks socjalny. Jest to ważne miejsce w każdym lokalu biurowym. W pracy przebywamy minimum 8 godzin dziennie. Dlatego w każdej firmie powinno znaleźć się miejsce, gdzie możemy spokojnie wypić kawę czy zjeść posiłek. Jak widać na poniższych zdjęciach, takie miejsce można zaaranżować na stosunkowo małej powierzchni. Dodatkowo aneks socjalny może być bardzo ciekawy i miły w odbiorze wizualnym przez pracowników firmy.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Powyższy wpis doskonale pokazuje, iż małe lokale biurowe mogą posiadać bardzo ciekawy wygląd oraz wszystkie elementy znajdujące się w dużych firmach. Jedyna różnica to ich skala. Natomiast mniejsze, nie oznacza iż będzie gorzej reprezentowało firmę wśród potencjalnych klientów, którzy odwiedzą siedzibę firmy. Wszystko zależy od inwencji projektanta wnętrz i wykonawcy mebli na zamówienie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *