Szafy, szafeczki i inne rozwiązania meble do biura

O czym będzie poniższy wpis – oczywiście, że o meblach biurowych, a dokładnie mówiąc o szafach wnękowych, szafach na dokumenty, szafeczkach na koperty i wszystkich innych dodatkach, które są niezbędne do podstawowego działania biura.

Więc zaczynamy. W każdym biurze niezbędne są szafy na różnego rodzaju rzeczy, które są nieodzowne w codziennej pracy. Najczęściej są one przechowywane w szafach, szufladach i innych skrytkach.

My postaramy się podejść do tematu kompleksowo i wprowadzić trochę systematyki i klasyfikacji szaf w pomieszczeniach biurowych. Za klucz przyjmiemy przeznaczenie szaf i szafeczek biurowych. Wykorzystując tą definicje, można zrobić podział na:

  • szafy na ubrania pracowników oraz klientów,
  • szafy w aneksach kuchennych – zazwyczaj na produkty spożywcze: kawa, herbata, cukier, itp,
  • szafy na bieżące dokumenty,
  • szafy na materiały eksploatacyjne: ryzy papieru, tusze i tonery, itp rzeczy przechowywane w większej ilości,
  • szafy na archiwalną dokumentację,
  • szafki i szuflady potrzebne do wykonywania codziennych czynności.

Taka klasyfikacja szaf biurowych ma swoje uzasadnienie. Po pierwsze nie wszystkie z nich są wykorzystywane codziennie przez pracowników. Drugi powód takiego podziału to ich lokalizacja w biurze oraz gabaryty mebli biurowych, które zadecydują o ich efektywnym zastosowaniu podczas prac biurowych.

Zacznijmy od mebli pracowniczych, które mają pomieścić ubrania osób zatrudnionych w firmie. Czym większa firma, ty zadanie dla projektanta mebli jest cięższe. Trzeba tak zaprojektować meble pracownicze aby zajmowały możliwie najmniejszy obszar pomieszczeń biurowych, były łatwo dostępne i mieściły możliwie najwięcej odzieży.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Jak widzimy w powyższych przykładach – szafy na ubrania zostały wkomponowane w ścienne wnęki. Dzięki takiemu rozwiązaniu zostało zagospodarowane w 100% dostępne miejsce. Drugą zaletą takiej koncepcji jest łatwa dostępność do odzieży przez pracowników przychodzących i wychodzących z biura. Trzeci plus to wykorzystanie miejsca w biurze, które było praktycznie bezużyteczne – w takich miejscach nie ma możliwości postawienia biurek pracowników czy krzeseł biurowych.

Drugie najważniejsze miejsce w firmie, przynajmniej z punktu widzenia pracownika, to aneks socjalny. Pomysłów na jego realizację jest wiele. Jedne są lepsze, drugie troszkę gorszę. My pokażemy realizację mebli kuchennych do firmy, które wyróżniają się pomysłowością i jakością wykonania.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Na pierwszym zdjęciu od razu widać dużą pomysłowość projektanta wnętrz, a także dbałość o detale wykonawcy mebli kuchennych. Dewiza, iż meble kuchenne nie muszą być nudne jest tu jak najbardziej na miejscu.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Drugi i trzeci przykład mebli kuchennych dla pracowników potwierdza ponadczasową przydatność bieli w tego rodzaju realizacjach. Białe wykończenie mebli kuchennych nadaje im znacznie większą funkcjonalność. Fronty i blaty, które są wykonane w takiej kolorystyce, są łatwe do utrzymania w czystości. A o to przecież chodzi w firmie – o maksymalną ergonomię pracy.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Ostatni przykład mebli do aneksu socjalnego pokazuje wysoką jakość wykonania i dbałość o detale wykończenia. Blaty i fronty imitujące drewno nadają charakteru tak wykonanemu aneksowi socjalnemu dla pracowników.

Kolejny rodzaj mebli, które są niezbędne w biurze to szafy na bieżące dokumenty. Przechowuje się w nich zazwyczaj bieżące umowy, zamówienia oraz inną dokumentację, która może być potrzebna pracownikom danego biura. Nie należy mylić przeznaczenia tych szaf z szafkami przy biurkach czy szafach na dokumentację archiwalną. Szafy te mają przechowywać dokumenty, które mają być dostępne dla wszystkich pracowników. Oczywiście ważny jest podział i porządek, aby można było szybko odnaleźć potrzebne dokumenty. Nierzadko takie szafy biurowe posiadają podział na strefy, które przypisane są indywidualnie do danych pracowników.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Często tego rodzaju meble biurowe są wykonywane w postaci szaf wnękowych – większość lokali biurowych posiadanie nieregularny kształt prostokąta, który jest zaburzony różnego rodzaju wnękami. Wynika to z konieczności prowadzenia różnego rodzaju instalacji sanitarnych, przewodów do klimatyzacji, itp. Takie instalacje potrzebują miejsca i posiadają za dużą średnice, aby umieścić je w ścianie.

Kolejny rodzaj szaf służy w biurze do przechowywania niezbędnych materiałów eksploatacyjnych. Muszą one być gromadzone w większych ilościach, aby zapewnić ciągłość pracy w firmie. Szafy te mogę zostać zlokalizowane w miejscach mało dostępnych, które są rzadko używane w biurze. Identyczną ideę można zastosować do szaf, w których przechowywane jest archiwum dokumentów.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Ostatni rodzaj to szafki i szuflady potrzebne do wykonywania codziennych czynności. Są one najczęściej używane przez pracowników biurowych, dlatego ich lokalizacja powinna być możliwie najbliżej stanowisk pracy.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Jak widzimy na wszystkich powyższych przykładach. W zależności od przeznaczenia mebli została zastosowana inna koncepcja projektowa. W firmie najważniejsze jest ergonomia pracy, która przekłada się bezpośrednio na wydajność pracowników. Dlatego projektując meble do biura, należy stawiać ergonomię na początku listy, następnie odpowiedni wygląd mebli.

6 thoughts on “Szafy, szafeczki i inne rozwiązania meble do biura

    1. admin Post author

      Bardzo dziękujemy za słowa uznania. Dużo robią zdjęcia mebli, które otrzymujemy od firm. Dzięki temu blog jest ciekawszy. Zapraszamy za kilka dni – pojawi się nowy wpis.

  1. Łukasz

    Ostatnie 4 zdjęcia robią na prawdę duże wrażenie. Posiadam małe biuro księgowe i chętnie bym takie zamówił. Może znacie cenę takich mebli? Czy liczy się to z metra kwadratowego jak szafy wnękowe. Szczególnie ciekawi mnie cena ostatniej, zielonej aranżacji.

    1. admin Post author

      Bardzo nas to cieszy, że podobają się Panu prezentowane przez nas meble. Jeśli chodzi o cenę mebli, to nie ma przelicznika z metra bieżącego. Taki przelicznik można stosować do szaf wnękowych – lecz i tak jest on obarczony dużym błędem. Jeśli jest Pan zainteresowany takimi meblami to polecam skontaktować się z producentem mebli – http://jfm-furniture.pl – na pewno uzyska Pan tam fachową pomoc i wycenę.

  2. Marek

    Meble kuchenne, które prezentujecie są niezłe. Widać, że ktoś ma o tym duże pojęcie. Kuchnia z akcentem zebry jest naprawdę ciekawa. Na pewno zajrzę tu jeszcze nie raz 😉

    1. admin Post author

      Super – zapraszamy ponownie. Za kilka dni nowy wpis. Może zrobimy jakąś ankietę na najlepsze meble lata 2017. Zapraszamy do regularnego śledzenia naszego bloga.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *