Ścianki szklane – przykłady wykorzystania w nowoczesnym biurze

Projektując nowoczesne pomieszczenia firmowe ich projektantom przyświecają 2 nadrzędne cele. Pierwszy z nich to zaprojektować lokal firmowy w sposób nowoczesny i funkcjonalny. Pod tym pojęciem należy rozumieć wykorzystanie dostępnej przestrzeni w sposób jak najbardziej optymalny oraz zapewnienie komfortu i ergonomii pracy. Drugi z nich to efekt wizualny, który ma realizować szeroko rozumiane cele marketingowe firmy.

W nowoczesnych lokalach biurowych doskonałym, a wręcz nieodzownym elementem każdego projektanta wnętrz są ścianki szklane. Szkło w połączeniu z innymi tworzywami: drewno, stal – daje wspaniałe efekty wizualne. Dlatego obecnie ścianki szklane są tak chętnie wykorzystywane w dużych lokalach biurowych.

Można wyróżnić 3 podstawowe sposoby wykorzystania ścianek szklanych w lokalach firmowych (podział ze względu na cele marketingowe, wizerunkowe i funkcjonalne):

  • ścianki szklane są wykorzystane do zaprojektowania show roomu,
  • zostały użyte do oddzielenia pomieszczeń, w których odbywają się spotkania z klientami,
  • przy ich użyciu zostały zaprojektowane sale konferencyjne lub inne wspólne pomieszczenia pracownicze.

Pierwszy rodzaj wykorzystania ścianek szklanych idealnie obrazują poniższe zdjęcia, w których ścianki szklane zostały wykorzystane do stworzenia unikalnych koncepcji show roomów prezentujące flagowe produkty firmy.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Wykorzystanie ścianek szklanych w show roomach to dość powszechnie stosowany sposób na jeszcze lepsze wyeksponowanie produktu. Zastosowanie szkła umożliwia zabezpieczenie zawartości pomieszczenia przed niepowołanym dostępem. Z drugiej strony klienci mogą dokładnie przyjrzeć się prezentowanemu produktowi. Tego typu rozwiązania doskonale sprawdzają się w korporacjach, centrach handlowych. W czasie prezentacji produktu zapewniony jest komfort słuchaczy. Natomiast osoby, które przechodzą obok takiego pomieszczenia mogą zaintrygować się przeprowadzaną wewnątrz prezentacją i dołączyć do następnej grupy potencjalnych klientów.

Drugi rodzaj pomieszczeń, w którym chwarto wykorzystać szklane ścianki to pomieszczenia do spotkań z klientami. Zastosowanie szkła daje nam same korzyści. Pierwsza z nich to efekt marketingowy i synergii. Potencjalni klienci, którzy widzą innych kontrahentów podczas rozmowy, chętniej będą zawierali umowy z firmą. Szczególnie można to zaobserwować w bankach, w których większość pokoi posiada oszklony charakter. Natomiast zastosowania ścianek szklanych ma nie tylko spełniać funkcje marketingowe. Świadomość pracowników, iż są doskonale widoczni znacznie poprawia ich wydajność pracy.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Prezentowane zdjęcia pokazują jak pomysłowo można zaaranżować nawet najmniejsze pomieszczenie. Spotkania w tak przygotowanych pokojach należą do przyjemności i znacznie łatwiej nakłonić potencjalnego klienta do zawarcia umowy z firmą.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Trzeci rodzaj zastosowania ścianek szklanych to pomieszczenia pracownicze, które są wykorzystywane do wewnętrznego użytku. Należą do nich sale konferencyjne, aneksy socjalne, pokoje pracowników. Zastosowanie szkła umożliwia stworzenie efektu bliskości w firmie. Pracownicy widzą siebie nawzajem, choć fizycznie są od siebie odizolowani poprzez szklane ściany. Natomiast nie odczuwają tego. Dzieje się tak poprzez zmysł wzroku, który oszukuje umysł.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Wykorzystanie szkła w firmowych pomieszczeniach ma jeszcze jedną zaletę. Wszyscy pracownicy widzą, co w danym momencie dzieję się w firmie. Po zebraniu zarządu w sali konferencyjnej, naturalnym jest przekazanie wytycznych odpowiednim podwładnym. Dzięki ścianką szklanym pracownicy mogą lepiej przygotować się do takiej rozmowy.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Niezależnie czy ścianki szklane zostały wykorzystane do zaprojektowania show roomu, użyte do oddzielenia pomieszczeń, w których odbywają się spotkania z klientami lub zbudowania innych pomieszczeń pracowniczych – cel jest jeden: podnieść wydajność i rentowność firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *