To co nas wita w większości firm – nowoczesne lady recepcyjne w małym lokalu biurowym

Prowadzenie mojego bloga pragnę zacząć od poruszenia problematyki wystroju wnętrza firmy – pierwszego pomieszczenia, z którym potencjalny klient ma kontakt.

Jest to oczywiście recepcja w każdej firmie. Czasami słowo „recepcja” jest na wyrost, natomiast bez względu na wielkość firmy, znajduje się w niej (a przynajmniej powinna) recepcja.

To właśnie w tym miejscu klient powinien zostać powitany, a następnie pokierowany do dalszych pomieszczeń firmowych. Nawet w firmie, która zajmuje powierzchnię kilkudziesięciu m2, powinna się znaleźć lada recepcyjna.

Poniżej przykład małych lokali firmowych, w których z powodzeniem może być umieszczona lada recepcyjna.

Źródło: http://www.nowacukrownia.pl

Doskonałym przykładem takich lad recepcyjnych są realizacje firmy JFM Furniture z Warszawy, która przygotowuje tego rodzaju meble pod konkretny wymiar pomieszczenia. Analizując poniższe zdjęcia, które prezentują lady recepcyjne na pierwszy plan wyłania się niepowtarzalny charakter ich prac. Od razu widać, że lady recepcyjne nawiązują do profilu działalności firmy i zachęcają do pozostania we wnętrzu firmy dłuższą chwilę.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Zestawiając lady recepcyjne firmy JFM Furniture z przykładem „małych lokali biurowych” łatwo wyciągnąć następujące wnioski:

  • nawet w najmniejszych pomieszczeniach biurowych jest miejsce za zamontowanie lady recepcyjny,
  • lada recepcyjna jest wizytówką każdej firmy – to ona jest pierwszym meblem, z którym ma styczność klient,
  • umiejscowienie lady recepcyjnej w biurze podnosi prestiż firmy – klient ma wrażenie lepszej i szybszej obsługi,
  • dzięki zastosowaniu recepcji, lepiej organizujemy pracę w firmie. W ten sposób unikniemy klientów, którzy nie wiedzą gdzie mają się udać i zakłócają pracę przypadkowych pracowników firmy.

Doskonałym przykładem wykorzystania lad recepcyjnych do sprzedaży produktów są „wyspy handlowe w marketach”.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://wystawnie.com.pl

Natomiast wracają do tematu lad recepcyjnych i małych powierzchni biurowych. Po analizie projektów typowych „małych lokali” biurowych doszedłem do wniosku, że w większości z nich jest miejsce na ladę recepcyjną. Wiążę się to częstokroć z przeznaczeniem takich lokali: gabinety medyczne, gabinety stomatologiczne, solaria, gabinety kosmetyczne, salony masażu, biura radców prawnych i notariuszy. To właśnie z myślą o tych branżach są projektowane lokale usługowe w nowo powstających budynkach mieszkalnych.

I właśnie w tym miejscu pojawia się największy problem związany z aranżacją wnętrza. Branże, o których wspomniałem są bardzo powszechne i tego rodzaju lokale usługowe możemy spotkać na każdym rogu. Dlatego tak ważnym elementem, który będzie decydował o sukcesie firmy jest niepowtarzalny jej wystrój wnętrz, który będzie widoczny dla przechodniów (obecnie budowane lokale usługowe oddzielone są od ulicy pokaźnymi witrynami, które są wykonane ze szkła).

Mały lokal biurowy posiada pewnego rodzaju ograniczenia – metraż. Dlatego meble do niego zazwyczaj są wykonywane na zamówienie i pod konkretny wymiar. Nierzadko wykorzystuje się zabudowy szklane, które zwiększają optycznie pomieszczenie. Tego rodzaju zabudowy szklane idealnie sprawdzają się w każdym pomieszczeniu biurowym. Wygląd i ergonomia zabudowy meblowej muszą się wzajemnie uzupełniać. Należy wykorzystać maksymalnie każdy cm2 mebli na różnego rodzaju półki, szuflady, szafki i schowki – będą one niezbędne w codziennej pracy firmy. Poniżej ciekawe rozwiązania, które obrazują jak powinny zostać zaprojektowane nowoczesne meble do małego biura.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

9 thoughts on “To co nas wita w większości firm – nowoczesne lady recepcyjne w małym lokalu biurowym

  1. Anna

    Bardzo ciekawy wpis. Spodobało mi się twoje zestawienie typowego lokalu biurowego z przykładowymi ladami recepcyjnymi. Bardzo dobrym pomysłem było zestawienie tego z produktami konkretnych firm. Dzięki temu łatwiej będzie znaleźć odpowiedniego wykonawcę.

  2. Łukasz

    Ciekawy wpis. Natomiast ja mam pytanie odnośnie firmy JFM Furniture. Zauważyłem, że mają siedzibę w Warszawie. Bardzo spodobały mi się ich pracę, lecz wątpię że przyjadą montować meble w Gdańsku. Czy możesz polecić jakąś godną uwagi firmę w tym regionie.

    1. admin Post author

      Witaj. Z tego co przeanalizowałem na stronie firmy JFM Furniture to działają na terenie całej Polski. Więc raczej nie będzie problemu z wykonaniem zlecenia w Gdańsku. Wystarczy zadzwonić do firmy i spytać się czy jest taka możliwość i poprosić o wstępną ofertę. Jeśli chodzi o firmę podobnej klasy w Trójmieście to niestety nie znam.

  3. Robert

    Mam jedno pytanie odnośnie materiału na blat lady. Na zdjęciach jest chyba fornir oraz plastik. Czy takie rozwiązania są trwałe? Nie lepiej zrobić to np. ze szkła lub jakiegoś kamienia?

    1. admin Post author

      Kamień czy szkło dobrze nadaje się do powierzchni bardziej typowych – chodzi mi o geometrię. Drugi problem to uzyskanie odpowiedniego koloru. Oczywiście istnieje możliwość wykonania blatu z nadrukiem z grafiki. Lecz takie rozwiązania nie do końca się sprawdzają. Dlatego jak widzisz na zdjęciach – producenci stawiają na fornir. Również istotną kwestią są koszty obróbki i przygotowania szkła lub kamienia. W przypadku kamienia – mamy znaczą wagę blatu co jest dużym problemem dla technologa. Dlatego uważam, że najlepsze rozwiązanie to wszelakiego rodzaju płyty MDF.

  4. Michał

    Fajny wpis. Mam pytanie, czy możesz zamieścić więcej przykładów lad recepcyjnych, które są obecnie na czasie?

  5. Ania

    Ciekawe przykłady aranżacji małych lokali. Mam pytanie, czy lepiej stosować zabudowę typu OpenSpace? A może zastosować system ścianek działowych lub przesuwnych?

    1. admin Post author

      @Aniu nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. W przytoczonym przykładzie masz ten sam lokal w dwóch koncepcjach. Pierwszy jest w stylu OpenSpace . Drugi posiada ścianki działowe. Natomiast nie widzę sensu stosowania ścianek przesuwnych w tak małych lokalach – nie sprawdzą się. Jeśli chodzi o wybór rozwiązania – zazwyczaj determinuje to rodzaj prowadzonej działalności. Rozwiązanie OpenSpace – sprawdza się dobrze w lokalach usługowych, gdzie jest niskie natężenie klientów w ciągu dnia. Przykład: biuro projektowe, firma informatyczna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *