Miejsce pracy pracownika

Trzonem każdej firmy są pracownicy. To właśnie oni decydują o sukcesie każdej korporacji. Można ich przyrównać do małych trybików w wielkim i skomplikowanym mechanizmie. Jeśli mechanizm działa poprawnie to firma osiąga zamierzone cele i zyski dla inwestorów.

Natomiast jeśli jeden z elementów tej układanki pracuje mniej wydajne, cała machina zaczyna stopniowo zwalniać i szwankować. Tą machiną w naszym wpisie jest firma, a jej trybikami pracowniczy różnych szczebli. Bez nich firma nie przetrwała by ani jednego dnia.

Dlatego tak ważnym aspektem każdej korporacji jest zapewnienie ergonomicznych i przyjaznych warunków dla wszystkich jej pracowników. Czym większa firma, tym większe zasoby ludzkie pracują w jednym miejscu. Wiele osób na małej powierzchni to nie lada wyzwanie dla projektantów wnętrz.

Dlaczego?

Centrale korporacji zwyczajowo zlokalizowane są w centrach największych miast. Posiadanie adresu w prestiżowej lokalizacji wiąże się ze znacznymi nakładami finansowymi. Tak więc każdy m2 biura jest na wagę złota.

Projektant musi zaprojektować zabudowy meblowe w taki sposób, aby meble pracownicze pomieściły jak największą liczbę pracowników na możliwie najmniejszej powierzchni biurowej. Takie wymagania powodują problemy natury społecznej. Wiele osób przebywa przez minimum 8 godzin dziennie, praktycznie ramie w ramie. Aby zapewnić komfort pracy, należy zapewnić każdemu z pracowników:

  • możliwie największe poczucie prywatności,
  • doskonałą ergonomię pracy,
  • przyjazne i wygodne miejsce pracy.

Doskonałym przykładem, który idealnie nada się do analizy, jest poniższa realizacja prezentująca meble pracownicze.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Na początku zajmiemy się kwestią zapewnienia prywatności dla każdego pracownika w pomieszczeniach typu OpenSpece. Jest to kluczowa kwestia w tego typu przestrzeniach biurowych. W jednym powieszeniu znajduje się wiele stanowisk pracy, które muszą zostać od siebie odseparowane.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Jak widzimy na powyższych i poniższych zdjęciach, stanowiska pracy zostały odseparowane meblowymi ściankami. Dzięki temu pracownik ma tylko jednego sąsiada z boku, a jego wzrok jest skupiony na ekranie monitora. W przypadku braku oddzielającej ścianki, uwagę pracownika zajmowały by czynności kolegi lub koleżanki po drugiej stronie.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Dwuosobowe stanowiska pracy to pewnego rodzaju kompromis pomiędzy oszczędnością miejsca w biurze a wygodą pracy pracowników. Jeśli poruszamy temat ergonomii pracy, warto zwrócić uwagę na poniższe zdjęcie.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Dokładnie, na pierwszy rzut oka widać zintegrowany z blatem biurka, uchwyt na dwa monitory. Uchwyt podtrzymujący monitory umożliwia praktycznie dowolny sposób ustawienia ekranu. Dzięki temu każdy z pracowników może ustawić wyświetlacze monitorów w spersonalizowany sposób. Poprzez to komfort pracy jest większy, a co za tym idzie zwiększa się wydajność poszczególnych pracowników w biurze.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

 Czyż nie jest to piękny widok? Wiele błyszczących stanowisk pracy, które tylko czekają na swoich nowych pracowników. Chromowane uchwyty monitorów potęgują efekt wizualny, o którego każdy najmniejszy detal zadbał projektant wnętrz.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Ekrany monitorów, które można w dowolny sposób ustawiać, to tylko jeden z elementów ergonomicznego miejsca pracy. Drugi i chyba najważniejszy to wygodny fotel biurowy. Standardem jest już odpowiednie wyprofilowanie oparcia oraz wszechstronna regulacja. Tak również jest w przypadku prezentowanej aranżacji.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Jak zawsze warto zwrócić uwagę na detale prezentowanych mebli. To właśnie one określają kunszt projektanta wnętrz i precyzje wykonania mebli biurowych. Jeśli są na najwyższym poziomie, może to świadczyć tylko o jednym. Firma, która projektowała i wdrażała meble pracownicze, chce oferować produkty najwyższej jakości.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

W blatach biurek znalazły się dodatkowe wyświetlacze, które umożliwiają … . Może sami Państwo zgadną jakie jest ich zastosowanie? Czy liczba 80 oznacz wysokość blatu biurka, a może jest to numer porządkowy stanowiska pracy w firmie?

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Również na tym stanowisku pracy nie będzie miejsca na luźne i plączące się przewody. Proszę zwrócić uwagę na zastosowane rozwiązanie, które pełni rolę maskownicy i uchwytu na przewody w jednym. Dzięki zastosowaniu gęstego włosia z tworzywa sztucznego, przewody będą zawsze na swoim miejscu. Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, które nie jest często stosowane.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Powyższe stanowiska pracy ilustrują najlepsze praktyki projektowe, które powinny mieć zastosowanie w każdym miejscu pracy. Należy je stosować nawet w najmniejszych firma, gdzie pracuje niewielu pracowników. Odpowiednie biurko, fotel to podstawa wygodnej i wydajnej pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *