Meble biurowe – czyli jakie elementy powinny znaleźć się w każdym biurze

Wygląd pomieszczeń biurowych to jeden z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Szczególnie istotny dla branż, w której mamy nieustanny kontakt z klientem. Więc praktycznie większość firm, przynajmniej w teorii, powinna zadbać o należytą prezencję swojego biura. Szczególnie jest to istotne dla wszelkiego rodzaju gabinetów medycznych czy salonów SPA. Ceny oferowanych usług są znaczne, dlatego warto zadbać o odpowiednią estetykę lokalu.

Czy każda kolorystyka sprawdzi się, w każdym lokalu? Oczywiście, że nie. Pomijam kolor biały, który jest uniwersalny i można go zastosować w każdej aranżacji wnętrz. Natomiast mocne odcienie nie zawsze będą dobrze pasowały do charakteru danego miejsca. Dobrze się sprawdzą w SPA czy siłowni, natomiast w gabinecie lekarskim już nie.

Mając za sobą krótkie wprowadzenie, należy przejść do konkretnych rozważań merytoryczny opartych na wybranych przykładach.

Elementy konieczne w biurze to przede wszystkim: szafki, szafy wnękowe, biurka do pracy. To one zapewniają efektywną pracę w każdej placówce. Więc zacznijmy od biurka i jego najbliższego otoczenia. Przekonajmy się jak powinno wyglądać ergonomiczne miejsce pracy w biurze.

Pierwszy przykład to klasyka gatunku. Dominującym kolorem jest biel, która została uzupełniona gustownym odcieniem błękitu. Dopełnieniem całej stylizacji są futurystyczne krzesła. Cała koncepcja jest ciekawa i dość uniwersalna. Takie meble doskonale sprawdzą się w każdym biurze usługowym.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Nienaganny wygląd mebli biurowych to jedno. Natomiast w biurze liczy się efektywność, więc meble biurowe muszą być ergonomiczne. Jak widać na załączonych zdjęciach kwestie te zostały w 100% przemyślane. Biurka są duże i posiadają odpowiednie przesłony, które umożliwiają komfortową pracę. Zastosowanie przesłony daje pracownikowi poczucie względnej prywatności. Dodatkowo, każde biurko posiada mini szafkę, która umożliwi przechowywanie bieżących dokumentów.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Powyższe zdjęcie prezentuje wysoką jakość wykonania. Zastosowanie wkładki na długopisy i inne przybory biurowe umożliwi utrzymanie porządku i szybki dostęp do potrzebnych przyborów biurowych. Szczególnie istotne w różnego rodzaju pracowniach architektonicznych.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

W każdym biurze pojawiają się klienci, których trzeba godnie przyjąć. Poniżej prezentujemy ciekawe koncepcje, które umożliwią wygodną rozmowę z klientem.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

W zależności od specyfiki branży i charakteru rozmowy należy przygotować odpowiedni rodzaj pomieszczeń biurowych. Inaczej będzie wyglądało przyjęcie klienta w salonie z telefonami komórkowymi czy kablówką, a całkiem inaczej w biurze inwestycyjnym. Dlatego istotne jest uwzględnienie tego rodzaju pomieszczeń już na etapie podziału pomieszczeń biurowych.

Powyższe zdjęcie prezentuje przestrzeń biurową, która jest przeznaczona do przyjmowania klientów masowych – idealna dla firm sprzedających usługi telefoniczne, dostęp do internetu czy telewizję kablową. Natomiast poniższe zdjęcie prezentuje pomieszczenie biurowe, które jest przeznaczone do przyjmowania klientów indywidualnych. Idealnie sprawdzi się w firmach inwestycyjnych, doradztwa podatkowego, itp.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

A może zielone odcienie? Czemu nie. Takie stylizacje wnętrz są obecnie bardzo modne i coraz częściej wybierane przez firmy. Zastosowanie regulowanej wysokości biurek to bardzo dobry pomysł. Dzięki temu pracownik będzie mógł dostosować jego wysokość do swoich potrzeb. Należy jeszcze raz podkreślić fakt, iż meble pracownicze powinny być bardzo funkcjonalne. Dzięki temu praca w biurze jest bardziej efektywna.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Chowana listwa zasilająca to bardzo praktyczny pomysł. Jeśli jej nie potrzebujemy, można ją w szybki sposób schować. Dzięki temu zyskujemy jeszcze więcej miejsca do pracy biurowej.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Tu również projektant zastosował przegrody, które oddzielają poszczególne stanowiska pracy.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Duże powierzchnie do zagospodarowania są coraz bardziej popularne. Typowe Open Space spotyka się zazwyczaj w dużych korporacjach, które oferują telefoniczne wsparcie dla klienta lub sprzedaż usług. Poniżej przykład funkcjonalnie zaprojektowanego rozwiązania.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Biurka w biurze to nieodzowny element wyposażenia, który musi zostać uzupełniony szafami i szafeczkami, Są one nieodzowne w codziennej pracy firmy, która generuje tysiące dokumentów. Te dokumenty muszą być przechowywane przez długie lata. Wiele dokumentów jest potrzebnych do bieżącej pracy i muszą być zawsze pod ręką. Poniżej przedstawiamy różne rozwiązania, które sprawdzą się w twoim biurze.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Pierwsza propozycja prezentuje różnokolorowe szafy, które zostały usytuowane możliwie najbliższej stanowisk pracy. Takie rozwiązanie redukuje czas potrzebny na dostęp do bieżących dokumentów. Różne kolory poszczególnych frontów dają możliwość przypisania odpowiednich szafek do odpowiednich kategorii dokumentów. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Natomiast zastosowanie wysokich szaf wnękowych umożliwi jeszcze lepsze wykorzystanie dostępnego miejsca. Równie ciekawa koncepcja szaf jest widoczna na poniższym zdjęciu. Zastosowanie szaf jako ścianki oddzielającej stanowiska pracy niesie za sobą następujące korzyści. Po pierwsze obok biurka mamy zlokalizowane potrzebne dokumenty, co umożliwia łatwy i szybki dostęp. Z drugiej strony, poszczególne stanowiska pracy zostały odgrodzone. Pracownicy mają poczucie prywatności. Takie rozwiązanie posiada same zalety.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Klasyczne szafki biurowe z kółkami – wg nas pozycja bardzo praktyczna i warta rozważenia przez każdego. Szczególnie polecamy do małych pomieszczeń biurowych, w których liczy się każdy metr kwadratowy biura.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Duże szafy zawsze się przydadzą w każdym biurze. Natomiast coraz częściej można spotkać je w roli meblowych ścianek, które rozdzielają pomieszczenia biurowe. Czyżby szklane ścianki odchodziły w zapomnienie?

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Poniższe zdjęcie prezentuje bardzo ciekawe szafy wnękowe. Ich wykonanie zasługuje na szczególne uznanie. Ich stylizacja, która nawiązuje do początku XX wieku, robi dość duże wrażenie i jest niewątpliwą ozdobą pomieszczeń biurowych.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Na koniec kilka pomysłów wykorzystania idealnej bieli, która jest uniwersalnym kolorem. Tego rodzaju rozwiązania można przenieść praktycznie do każdego biura. Poniżej kilka ciekawych pomysłów.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Mamy nadzieję, iż powyższe aranżacje będą dla Państwa inspiracją. Wybierając zdjęcia do tego wpisu, kierowaliśmy się zasadą uniwersalizmu. Dlatego zostały wybrane w większości przypadków uniwersalne i neutralne kolory. Jak zawsze zapraszamy do dyskusji i wymiany opinii na temat prezentowanych aranżacji wnętrz.

2 thoughts on “Meble biurowe – czyli jakie elementy powinny znaleźć się w każdym biurze

  1. Anna W

    Bardzo ciekawe zestawienie mebli biurowych. Sama prowadzę bloga i żałuję, że nie mam dostępu do tak ciekawych realizacji. Zazdroszczę.

  2. admin Post author

    Bardzo nam miło, że prezentowane materiały przypadły Pani go gustu. Proszę do nas zaglądać regularnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *