Korzyści, które płynną z kompleksowej realizacji pomieszczeń biurowych

Dziś na naszym blogu przedstawimy modelową realizację pomieszczeń biurowych, która została wykonana od A od Z – czyli podejście od projektu do efekty. Wszystkim zajęła się wyłącznie jedna firma, która przygotowała projekt aranżacji wnętrz a następnie wdrożyła go w życie. Wszystkie poniższe materiały do dzisiejszego wpisu dostarczyła firma JFM Furniture z Warszawy. Jest to firma, która specjalizuje się w wykonywaniu mebli na zamówienie dla klientów instytucjonalnych.

Dlaczego taki wpis pojawił się na naszym blogu? Odpowiedź na to pytanie jest złożona. Po pierwsze widzieliśmy dużo sytuacji, w których inwestorzy mieli duże problemy z osiągnięciem zamierzonego efektu. Powód: „spychologia” następnych wykonawców na swoich poprzedników. Adekwatny będzie tu cytat z branży budowlanej: „Panie, kto Panu tak to źle zrobił – przecież taki się tego nie robi. A co my teraz mamy z tym zrobić?” – wszyscy możemy się domyślić jaki był dalszy ciąg tej historii. Kolejny wykonawca argumentował swoje „niedoróbki” źle wykonaną pracą poprzedników, stosując równie słynny w budownictwie slogan: „i tak niech się Pan cieszy, że tak to jest zrobione. Poprzednicy taką fuszerkę zrobili, że szkoda mówić …”. Skąd my to znamy, szczególnie ludzie z branży wykończenia wnętrz i projektanci. Ilu naszych klientów wybrało tańszych wykonawców i przychodziło do nas po radę co można zrobić z licznymi niedoróbkami w wykończeniu wnętrz. Zazwyczaj tanim kosztem – niewiele. Przecież nie można wyrównać źle wypoziomowanych płytek bez ich zerwania i położenia nowych. Nie naprawi się źle wykonanych mebli na zamówienie, poprzez regulację zawiasów. Szczególnie jeśli fronty są fornirowane i źle polakierowane. W większości takich przypadków trzeba zaczynać praktycznie od nowa. To właśnie z tych powodów powstał ten wpis, aby pokazać, iż warto wybrać renomowaną ekipę i uniknąć tych wszystkich problemów. Fakt, dobre firmy są droższe niż konkurencja. Natomiast mamy pewność, że jakość ich usług, spełni nasze oczekiwania.

Starczy na razie już tego pisania i czas na pierwsze zdjęcia.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Analizując powyższe zdjęcia można zauważyć pewną prawidłowość. Jest nią oczywiście spójna kompozycja kolorystyczna i odpowiednio dobrane materiały, które się wzajemnie uzupełniają. Nie ma tu miejsca na przypadek. Jest to pierwszy argument, za wyborem jednego wykonawcy, który zajmie się aranżacją od A do Z. Zapewne generalny wykonawca będzie posiłkował się również podwykonawcami. Natomiast to on za nich odpowiada i inwestor nigdy nie usłyszy wcześniej przytoczonych cytatów. Rzetelna firma, dobiera współpracowników starannie i zna ich możliwości. Więc nie ma tu miejsca na przypadkowych ludzi, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z „budowlanką”.

Lecz my zaczęliśmy pisać o spójnej koncepcji, więc należy rozwinąć myśl. Zacznijmy od podłogi, którą zdobi różnego rodzaju gres. Łatwo zauważyć, że posiada on różną wielkość, a także fakturę. Natomiast został tak dobrze dobrany, że dopełnia się w każdym z pomieszczeń biurowych. Szczególnie jest to widoczne na zdjęciach nr 1 i 3, gdzie podłużne płytki (imitujące egzotyczne deski) zostały połączone z futurystycznym wzorem. Idealnym dopełnieniem jest odcień barwy żółtej, który ciekawie wzbogaca powierzchnię podłogi a także nadaje unikalnych charakter całości.

Idąc dalej, nad podłogą lub jak kto woli na podłodze, zostały zamontowane meble pracownicze. Przyjrzyjmy się im. Poniżej zdjęcia mebli pracowniczych, które zostały wykonane na konkretny wymiar.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Analizując meble pracownicze, które znajdują się w pomieszczeniach, należy zwrócić uwagę na ich minimalistyczny charakter. Nie należy go mylić minimalnym nakładem, który został włożony w wykonanie tych mebli pracowniczych. Począwszy od biurek pracowników, poprzez krzesła biurowe, a kończąc na detalach nie pozostawiono tu miejsca na przypadek. Zieleń i błękit doskonale współgra z wzorzystą podłogą.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Bardzo ciekawe jest wykończenie mini sali konferencyjnej, które zostało wykonane z zielonego gresu. Zarówno podłoga jaki ściany posiadają tą samą fakturę z gresu. Osiągnięty efekt robi duże wrażenie. Na pewno jest on nieszablonowy i warty uwagi. Również zrobi on wrażenie na kontrahentach firmy, którzy go pierwszy raz zobaczą na swoje oczy. Minimalistyczny, biały stół z kolorowymi krzesłami dopełnia całości. Uważne osoby, na pewno zwróciły, uwagę że podobny gres został wykorzystany w aneksie socjalnym dla pracowników. Różni się on kolorem i nieznacznie fakturą, natomiast z pewnością należy do tej samej rodziny produktów danego producenta.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Powyższe zdjęcie oraz dwa poniższe zdjęcia pokazują, że wybór jednego wykonawcy był najbardziej słuszny. Do kolorystyki mebli pracowniczych została doskonale dobrana farba, która zdobi filar. Wszystko ze sobą współgra i nie ma mowy o przypadkach i niedoróbkach. Taka realizacja wymaga doświadczenia i dużej wiedzy z zakresu materiałoznawstwa.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Nowoczesne i sprawne biuro nie może funkcjonować bez szaf na dokumenty i materiały eksploatacyjne. Doskonale sprawdzą się w tym miejscu meble do zabudowy i szafy wnękowe, które pomieszczą znacznie więcej dokumentów niż ich tradycyjne odpowiedniki. W prezentowanym przypadku meble do zabudowy doskonale wkomponowały się w puste przestrzenie biura. Natomiast szafy wnękowe przybrały biały charakter z drzwiami, które otwierają się w tzw. harmonijkę. Te rozwiązanie ma swoich zwolenników i przeciwników. Wg nas, w tym wypadku jest słuszne i szafa wnękowa będzie spełniała swoje funkcje.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Na koniec czas zwrócić uwagę na detale, które sprawiają iż meble pracownicze są wysokiej jakości lub nie. Poniżej kilka zdjęć, które ukazują ów detale i ich jakość wykonania.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

To właśnie dbałość o detale decyduje o finalnym sukcesie całej aranżacji. Najprostsze elementy, tj. kontakty mogą zostać wkomponowane w blaty biurek pracowników i być chowane w przypadku potrzeby. Bardzo mała rzecz, a jak przydatna w codziennej pracy z wieloma dokumentami.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Są krzesła i krzesła biurowe. Na powyższym zdjęciu widzimy z jaką precyzją zostały wykonane te krzesła biurowe. Diabeł tkwi w szczegółach i to jest niestety prawdą. Na obecnym rynku liczy się jakość. Czasy „starej budowlanki” odchodzą wielkimi krokami do przeszłości.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Regulowane wysokości nóżek od biurek pracowników to nie jest wielka nowość. Natomiast regulowana wysokość nóżek z wygodną skalą to już perfekcja wykonania i pomysłowość wykonawcy mebli pracowniczych. O ile pierwsze regulacje i poziomowanie wykona monter, to w przyszłości nie raz może zajść potrzeba regulacji biurka – np. zmiana pracownika i dostosowanie wysokości biurko do jego postury. Takie nóżki na pewno ułatwią regulację szeregowemu pracownikowi.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Wbudowane, tapicerowane kanapy. Bardzo ciekawy pomysł, szczególnie iż został wzbogacony o eleganckie podkreślenie, które nadaje unikalnego i wyrafinowanego charakteru.

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Źródło: http://jfm-furniture.pl

Reasumując – wybór jednego sprawdzonego wykonawcy był bardzo dobrą inwestycją w meble biurowe. Potwierdzają to powyższe zdjęcia, które prezentują naprawdę wysoką jakość mebli pracowniczych. Oprócz mebli zostały wykonane pozostałe prace wykończeniowe: karton gipsy, glazura, oświetlenie, malowanie ścian i inne. Wszystko razem daje bardzo ciekawy efekt wizualny, który byłby bardzo ciężki do uzyskania wybierając samodzielnie ekipy budowlane do poszczególnych prac. Problem pojawił by się ze spasowaniem odpowiednich odcieni kolorów przy różnych materiałach wykończeniowych tj: fornir, gres, farba do ścian, itp. Dlatego polecamy wybór jednego sprawdzonego wykonawcy, który wykona prace kompleksowo. Alternatywnym rozwiązaniem jest zatrudnienie architekta wnętrz, który przygotuje projekt graficzny wraz z nadzorem nad pracami budowlanymi. Wtedy architekt dobiera odpowiednie ekipy i materiały. Rozwiązanie podobne cenowo jak wybór firmy, która posiada własnego architekta wnętrz na etacie.

4 thoughts on “Korzyści, które płynną z kompleksowej realizacji pomieszczeń biurowych

  1. Jurek

    Ja również jestem zwolennikiem wybierania firm, które oferują realizację pod tzw. „klucz” – nie ma wtedy spychologii i przepychanek z budowlańcami. Robią od początku do końca to za wszystko odpowiadają.

    1. Milena

      Również popieram kompleksowe rozwiązania. Jak budowałam dom to kolejni wykonawcy ciągle widzieli problem. Niby to poprzednik coś źle zrobił i on teraz musi to poprawić i oczywiście ekstra policzyć. A jak mamy jedną firmę pod klucz to nie ma takiego gadania. Żałuje, że ja tak nie zrobiłam. Wiele nerwów mniej by mnie kosztowała budowa domu.

Skomentuj Marta Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *